I stárnutí se dá zpomalit

Je nám tolik, na kolik se cítíme.

6 způsobů, jak si udržet vitalitu i v pokročilém věku

Vážení čtenáři,

dnes jsem se rozhodla napsat článek na jedno velmi diskutované téma. Často se řeší, jak si babičky a dědečkové můžou udržet vitalitu i v pokročilém věku. Dala jsem dohromady proto seznam tipů, které jsou poměrně jednoduché, ale zároveň mohou přinést i velmi dobré výsledky.


1) Vzdělávání

Získávání nových informací a aktualizace starých velmi pozitivně pomáhá k udržení vitality. Člověk díky tomu procvičuje mozkové buňky. A je úplně jedno, zda jde o vzdělávací dokumenty, čtení knih či návštěvy různých přednášek, galerií či jiných akcí. Zajímavou možností jsou také Univerzity třetího věku na vysokých školách a různé vzdělávací kurzy.

2) Pohyb na čerstvém vzduchu.

Velice prospěšným je i pohyb na čerstvém vzduchu. Může jít o procházky, krátkodobé výlety či cestování po různých zemích. Při procházkách může být motivujícím faktorem pro zlepšování se v posledních letech stále oblíbenější krokoměr. Vhodnou náplní mohou být i různé sporty či aktivity jako např. plavání, nordic walking, cyklistika, badminton, aj. Tyto pravidelné činnosti mají pozitivní účinek v mnoha zdravotních oblastech (srdečně-cévní choroby, artridita, cukrovka, obezita, ...)

3) Pořízení domácího mazlíčka.

Nic nevyvolá tolik pozitivních emocí jako domácí mazlíček. Je úplně jedno, zda to bude kočka, pes, papoušek či třeba morče. Možnost mít blízkého tvorba, starat se o něj a cítit jeho lásku k Vám je úžasná.

4) Zdravá strava a životní styl.

Pro správnou vitalitu je důležitá i zdravá a vyvážená strava. Nemá smysl se zde rozepisovat, na toto téma bylo napsáno velké množství článků. Základem je pravidelná strava, dostatek zeleniny a ovoce a omezit pokud možno alkohol. Samozřejmě, pivo jednou za čas nikomu neuškodí, ale nesmí se to přehánět. Neméně důležitý je i dostatek spánku.

5) Tvorba.

Skvělé působí také tvorba. V tomto případě může jít například o psaní básní, povídek, nebo i o běžnější aktivity jako je luštění křížovek či sudoku. Zajímavou alternativou mohou být i vzpomínkové knížky Babičko, vyprávěj a Dědečku, vyprávěj, které Vám kromě zajímavého vyplnění času připomenout i krásné momenty z Vašeho života.

6) Setkávání s ostatními lidmi.

Je důležité se udržovat v sociálním kontaktu s ostatními lidmi. Může jít o setkávání se s rodinnými příslušníky a přáteli či naopak na různá setkání, kde poznáte nové lidi. Dále může být o besedy, srazy se spolužáky ze školy, možností je opravdu mnoho.

Samozřejmě, nejde o žádné světoborné rady ani překvapí. Je to jednoduché - a přitom tak málo lidí něco pro sebe dělá. Nesmíme však zapomínat na jednu důležitou věc - člověku je tolik, na kolik se cítí.

S přáním krásného dne,

Monika Kopřivová
vnučka a zakladatelka Babičkářství


Vzpomínka na tchýni

Vím, že se o tchyních neříká nic moc dobrého, ale já na tu svoji měla vážně kliku. 




Pamatujme, že spokojené jsme krásné, krásné jsme spokojené!